A Perfect Guides specialtidning med Svenskt Tenn
A Perfect Guides specialtidning med Svenskt Tenn
Foto: A Perfect Guide
I samband med Stockholm Furniture & Light Fair har A Perfect Guide gjort en tidning tillsammans med inredningsföretaget Svenskt Tenn. Tidningen distribueras med Svenska Dagbladet imorgon. I tidningen har några av Sveriges främsta inredningsfotografer och stylister gjort sina egna tolkningar av Svenskt Tenn. Hugo Rehnberg, chefredaktör på A Perfect Guide, förklarar bakgrunden:

— Vi har diskuterat det här samarbetet ett tag och eftersom vi är hängivna Svenskt Tenn-fans kändes det väldigt roligt. Vi ser det som ett nytt sätt att göra kundtidningar. Tidningen görs under vår flagg, med vår redaktion och med vår ton – och går ut till samma målgrupp som får A Perfect Guide i sin brevlåda varje vecka. Det gör att tidningen får en stor läsarkrets samt en hög redaktionell trovärdighet.

Bland medarbetarna märks bland andra designjournalisten Hedvig Hedqvist och Acnes chefsdesigner Jonny Johansson pratar om sin egen relation till Svenskt Tenn, bland mycket annat.

I december gjorde A Perfect Guide ett liknande samarbete med World Childhood Foundation.

— För att kunna göra sådana här tidningar under vårt varumärke måste vi vara väldigt kräsna när det gäller vilka vi samarbetar med. Med såväl Childhood som Svenskt Tenn var det enkla beslut, vi är stolta över att få vara deras redaktionella samarbetspartner, säger Rehnberg.