Skiss på hur det kommer att se ut på lördag.

I år är det 30 år sedan Björn Borg drog sig tillbaka från en framgångsrik karriär som professionell tennisspelare. För att uppmärksamma det har modevarumärket med samma namn lanserat en limiterad kalsongkollektion i samarbete med en annan tennislegend: John McEnroe. Kollektionen har marknadsförts internationellt med kampanjen ”Björn loves John”.

Med anledning av säljstarten för kollektionen i Sverige arrangeras nu en spektakulär tennismatch på NK. Två spelare, utklädda till Björn Borg och John McEnroe, kommer att spela en vertikal tennismatch hängandes i vajrar på varuhusets fasad.
– De kommer i alla fall att försöka se ut som Björn och John. Vi lyckades tyvärr inte övertala de riktiga tennislegendarerna att ställa upp på matchen, säger Pernilla johansson, global pr- och eventansvarig på Björn Borg, till Resume.se.

Enda gången NK lånat ut sin fasad innan helgens event var när kronprinsessan Victoria och prins Daniel gifte sig förra sommaren.

Sex matcher kommer att spelas under dag. Den första matchen går av stapeln klockan 11.

Även inne på varuhuset kommer den nya kollektionen att marknadsföras. Två av modellerna i den nya kollektionen har tennislegendarernas autografer tryckta på sidan. Fyra par av kalsongerna som säljs på NK kommer istället för en tryckt autograf ha en äkta sådan.

Bakom kampanjen i sin helhet står reklambyrån Volontaire i samarbete med Björn Borgs globala marknadsavdelning. Patriksson Communication har skött det globala pr-arbetet. Mediebyrå är Starcom och eventbyrå BSP Marketing.