ÅRETS EVENT B2C

 

Ariel Fashion Shoot – Procter & Gamble Nordic, Saatchi & Saatchi, MSL Nordic, B-Reel, Atomgruppen och Utsikt Kommunikation

JURYNS MOTIVERING:
Ett möte är inte alltid fysiskt – men för att beröra måste det vara personligt. Med en stark och dramatiskt gestaltad idé har Ariel Fashion Shoot integrerat analogt och digitalt, nära kopplat till produkten. Vi älskar det här eventet för att det engagerat och skapat fans långt utanför Centralstationens väggar.

ÅRETS EVENT B2B

IBM: Stockholm - den moderna staden – IBM och Rewir

JURYNS MOTIVERING:
Meningsfulla relationer kräver tillit och förtroende – oftast för någon man inte själv styr över. Med mod och samverkansfokus lyckades IBM bli Stora Vänliga Jätten och nå en yngre målgrupp, utan att tappa trovärdighet. Vi älskar det här mötet mellan nytänk och erfarenhet, vars ambassadörer klivit över alla generationsklyftor på sin väg mot framtidens huvudstad.

ÅRETS INTERNA EVENT

Telia internlansering 2011 – Telia och PS Communication

JURYNS MOTIVERING:
Där vissa ser svårigheter ser andra möjligheter. I en djärv och extremt produktnära lansering byggde Telia dramaturgi och satte personalen i första rummet. Vi älskar detta storslagna och komplexa event för att det vänt utmaningar till sin fördel och använt den egna tekniken till det den gör allra bäst – krympa avstånd och låta människor mötas.

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Middag hos TV3 – TV3 och KNOCK

JURYNS MOTIVERING:
"Att bli mjukare och mer personlig" är ett löfte vi har hört förut, men sällan sett gestaltat så fullständigt. I ett vågat, kreativt och omtalat event bjöd TV3 bokstavligen kunder och partners hem till sig. Vi älskar denna genuina och personliga helkväll där kollegor tog delat värdskap, levandegjorde TV3s varumärke och bjöd på både starka karaktärer och starka känslor.

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

TELIA Gaming – TeliaSonera och United Media Group

JURYNS MOTIVERING:
Under extremt tuffa premisser och med obefintliga felmarginaler tar Telia ett modigt kliv in från sidlinjen, in i e-sportvärldens allra heligaste rum. Telias samarbete med Dreamhack låter leveransen tala istället för logotypen. Vi älskar detta hungriga och sylvassa sponsorskap med rötter i en dödligt allvarlig målgruppsinsikt : latency kills the game.

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

Luger för Way Out West

JURYNS MOTIVERING:
Med en stark visuell plattform och djup målgruppsinsikt har Way Out West blivit en av de vassaste rättigheterna i Sverige. Festivalens varumärke har en egen attraktionskraft, utan stöd från kända artistnamn, och ger sponsorerna en modern och spännande yta för kreativ aktivering. Vi älskar Way Out West för att man i dialog med besökarna skapat en festivalsäsong som varar 365 dagar om året.

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

Energifonden – E.ON, Wenderfalck och Forsman & Bodenfors

JURYNS MOTIVERING:
Effektivisering, både ekonomisk och miljömässig, är avgörande för ett hållbart och levande fotbollssverige. I en uthållig och autentisk satsning tar E.ON en hög kontaktkostnad för en viktig fråga. Energifondens värde kommer att leva vidare långt efter kampanjslut. Vi älskar detta bevis på ungdomsidrott och samhällsnytta i relevant och trovärdig gemenskap.