Ninni Lindertz.

I år är det femårsjubileum för King Magazines lista över de 100 mäktigaste inom svenskt herrmode.

– I en tid när träning i allmänhet och löpning i synnerhet inte längre är en trend utan i allra högsta grad modet framför andra, så syns en aktör mest – och detta inte minst på personer som influerar och tagit kläderna och skorna från spåret till gatan. Ninni Lindertz är nyckelpersonen bakom varumärkets imponerande position idag, säger Per Nilsson, chefredaktör på King, och fortsätter:

– Detta är det mäktigaste jag varit med om. Nike är världens bästa arbetsplats och jag är otroligt stolt och glad över utmärkelsen. Min målsättning när jag började jobba i Sverige-teamet var att på ett oväntat och utmanande sätt möta konsumenterna på vår lokala marknad. Tillsammans har vi tänjt på alla branschens gränser, maxat energi och kreativitet i våra kampanjer och idag landat på första platsen som mäktigast i mode-Sverige, säger Ninni Lindertz, i ett pressmeddelande.