Pino Roscigno tillträdde som marknadschef på pensionsförvaltaren i år.

– Ja, men jag har varit i branschen länge. Mycket har handlat om att hitta det relevanta budskapet och knyta samman det så att det håller ihop med vårt övriga erbjudande, säger Pino Roscigno.

Hur har det senaste året varit för er, ur kommunikationssynpunkt?

– Det har varit finansiell turbulens i världen. Det har påverkat vår kommunikation så till vida att vi tydligare kommunicerar vår enkelhet och vill lugna våra kunder.

Under hösten har den andra omgången av er kampanj med SWE börjat?

– Internt har den varit uppskattad. Ambitionen är att driva trafik till oss. Vi har fått positiva reaktioner och det är ett stöd för mig som marknadschef.

Vilka kanaler är viktigast för er?

– Det är brett. Det är viktigt att bygga varumärket, det kan bli mer känt vad vi står för. Även det ska symboliseras av ansvarstagande och enkelhet.

För sjätte året utser Resumé Sveriges 101 bästa marknadschefer. Priset delas ut på en gala på Grand Hôtel i Stockholm 24 oktober. Läs mer om priset och galan här.

Mediemix och byrå

Siffror för första halvåret 2011

TV - 98 procent (23 miljoner)

Bio - 1 procent (335 000)

Källa: Sifo reklammätningar.

Reklambyrå: SWE