Stefan Noble, vd Visual Art
Stefan Noble, vd Visual Art
Foto: Resumé
Visual Art blev inbjudna till Los Angeles för att delta vid en stor internationell pitch. De vann pitchen och har nu skapat tv-vinjetten för världens största tennisprogram, ATP World Tour Undercovered. Programmet ger tittare och fans exklusiva bakom-kulisserna klipp, intervjuer och reportage med tennisens största stjärnor. Programmet ska sändas en dag i veckan i 150 länder. I Sverige kommer programmet sändas i Canal +.

— Vi är riktigt stolta över att ha fått ATP som ny kund, inte minst för att en hel del av oss är spelare själva och stora tennisfans, men är också övertygade om att projektet kommer skapa ringar på vattnet inom sportsvärlden, långt bortom Skandinaviens gränser, säger Stefan Noble, VD på Visual Art.

— TV-projektet är också en framgång för VAs skandinaviska satsning, med Viasats före detta kreativa chef, Peter Liljenberg som är internationell affärsområdeschef på VAs första Danska kontor, i Köpenhamn, som exekutiv producent för projektet, Säger Noble.

— Både Stockholm och Köpenhamn hamnar ofta högst upp på de internationella listorna och rapporter över kreativa zoner, och vi har redan märkt att kunder, lokala som internationella, ser möjligheterna med kombinationen, säger Peter Liljenberg.

Peter Liljenberg berättar att fler större projekt tillsammans med ATP är på gång, dock så vill han inte avslöja vad. Det Liljenberg kan säga är att de kommer medverka i en större internationell pitch framöver med fler konkurrerande företag.