"It's halftime. Both teams are in their locker room discussing what they can do to win this game in the second half. It's halftime in America, too. People are out of work and they're hurting. And they're all wondering what they're going to do to make a comeback. And we're all scared, because this isn't a game."

Så inleder Clint Eastwood Super Bowl-reklamen för Chrysler.

En av kritikerna är den förre presidentens politiske rådgivare, Karl Rove.

Enligt honom rör det sig om ren politisk propaganda:

"I was, frankly, offended by it.", sade han i under en intervju med den amerikanska tv-kanalen Fox.

Karl Rove säger sig dock vara en stor Clint Eastwood-fan och han tycker också att reklaminslaget var ytterst välgjort.

Men trots detta menar han att Chrysler-reklamen är ett tydligt exempel på vad som sker då man har en korrupt politik.

Enligt Karl Rove använder USA:s president och hans politiska undersåtar "skattebetalarnas pengar för att köpa företagsreklamreklam och får en dunk i ryggen av företagsledningen eftersom den får en hop med pengar som den aldrig kommer att betala tillbaka".