NBA-stjärnan Jeremy Lin från New York Knicks har blivit nytt affischnamn för Volvo.
NBA-stjärnan Jeremy Lin från New York Knicks har blivit nytt affischnamn för Volvo.
Foto: Pressbild.
23-årige Jeremy Lin har blivit lite av den amerikanska proffsligan, NBA:s, nya fixstjärna, enligt DI som refererar till Wall Street Journal.

Jeremy Lin är född i USA med föräldrar från Taiwan. Planen är nu att han ska ge Volvo ett ansikte i framförallt USA, men även Kina.

Jeremy Lin har sedan tidigare ett sponsorkontrakt med en stor skotillverkare, men enligt Wall Street Journal är affären hans första riktigt stora företagskontrakt.

Volvo vice vd, Freeman Shen, uppger att Jeremy Lin-kontraktet är en del av Volvos föryngring av varumärket.

Förhoppningen är att hans ansikte ska bidra till Volvo når målet med en fördubblad försäljning till 800 000 bilar

Så här säger Jermey Lin om affären:
– Ni kanske inte omedelbart ser sambandet mellan mig och Volvo. Men vi strävar båda efter att bli bättre och smartare på det vi gör, och att göra det på vårt eget sätt, säger han till Wall Street Journal.