Nicklas Hermansson.
Nicklas Hermansson.
Foto: Resumé.
Hard Hat såldes nyligen av Schibsted till Snowman. Hard Hat, med Mats Dicklén och Calle Schulman, har sedan en lång tid tillbaka ett nära samarbete med Aftonbladets tv-redaktion och producerar bland annat Schulman Show.

– Aftonbladet TV har aldrig haft så många tittare som nu. Och jag har aldrig haft så roligt på jobbet som just nu. Därför är det dags att hitta nya utmaningar. Det här är inte slutet på min kärlekshistoria med Aftonbladet. Den tar bara en annan form, säger Nicklas Hermansson.

Han slutar på Aftonbladet den 26 april.
– Jag ser fram emot fler samarbeten Nicklas i framtiden. Han vill nu fokusera på programutveckling. Att Nicklas börjar på Hard Hat ger honom den möjligheten, vi jobbar mycket med dem idag och kommer att fortsätta att utveckla tv-verksamheten på Aftonbladet tillsammans med dem, säger chefredaktören Jan Helin.

Arbetet med att hitta Nicklas Hermanssons efterträdare har inletts.