I spelet jagar en kvinna choklad genom New York, Paris och Rio de Janeiro.

Microsoft Bings Streetview är spelplan och flera kända varumärken som Bvlgari, Quiksilver, KLM och Hotel Fasano i Rio dyker upp under resans gång, enligt ett pressmeddelande.

Petter Lublin och Patrik Westerdahl är  ansvariga kreatörer bakom idén.

– Förra året var idén att jaga choklad över internet, den här gången har vi gjort verkligheten till spelplan. Vi skickade iväg en fotograf som plåtade 6500 stillbilder i New York, Paris och Rio. Sedan återskapades delar av varje stad in i minsta detalj i 3D, säger duon i en kommentar och fortsätter:

– Huvudrollen spelas av en fransk balettdansös. Hon fick göra mer än 60 olika rörelser, som vi använde för att göra hennes digitala karaktär så realistisk som möjligt. Vi hade också statister som stod stilla i timmar för att vi skulle få rätt vinklar.

Föregångaren Magnum Pleasure Hunt Across the Internet var lockade drygt sju miljoner besökare.

Magnum Pleasure Hunt 2 Across the Globe är producerat av B-Reel.

Magnum är Unilevers största glassmärke.

Team:

Creative Director: Patrik Westerdahl och Petter Lublin

Copywriter: Henrik Haeger

Web Designer: Ellinor Bjarnolf och Rasmus Sjöborg

Strategy Director: Oscar Erlandsson

Projektledare: Tina Jarlerud

Digital Producent: Lisa Flacké och Sofia Jönsson

Produktionsledare: Jessica Nordlund och Emma Branting

Technical Producer: Tobias Löfgren

Produktion: B-Reel/B-Reel Films

Ljud: Plan8

Uppdragsgivare:

Mick van Ettinger: Global Senior Vice President, Magnum

Sophie Galvani: Global Brand Development Director, Magnum

Alper Eroglu: Global Senior Brand Development Manager, Magnum Digital and Social Media

Camilla Scognamiglio: Global Assistant Brand Development Manager, Magnum Digital & Social Media