Upplägget innebär att fyra internationella privata investerare tecknar sig för 8 miljoner kronor för 2 kronor per aktie, medan Mobile Loyaltys ordförande och grundare, Sterner de la Mau, tecknar sig för aktier på 2 miljoner kronor.

Sammantaget innebär detta att Mobile Loyalty får in 10 miljoner kronor i bolaget och emitterar 5 miljoner nya aktier:

– Vi har märkt ett allt större intresse från kapitalmarknaden och samtidigt ett ökat kundintresse för vår mobila annonstjänst. Men denna riktade emission får vi kapital och möjlighet att öka takten i vår marknadsinvestering. Marknaden för mobil marknadsföring har dragit igång på allvar nu, säger Nicklas Gerhardsson vd på Mobile Loyalty i en kommentar.

Mobile Loyalty Group erbjuder lösningar och tjänster för mobil marknadsföring, vilket är en marknad som enligt Gartner beräknas växa från 1,6 miljarder dollar år 2010 till 20 miljarder dollar år 2015.

Mobile Loyalty PLC är listat på Frankfurtbörsen sedan juli 2011 samt på Aktietorget sedan januari 2012.

Inom Mobile Loyalty-koncernen ingår Mobile Loyalty Europe, Scandinavian Advertising, Scandvision Holding och Encons Nordic.

Koncernen har 50 anställda.

Totala antalet aktier i bolaget uppgår till drygt 43,3 miljoner efter emissionen.