– Svenskarnas surfbeteende har förändrats sedan världspremiären av 4G och det är också det vi vill berätta i kampanjen. Våra liv på nätet är mobilt och det vi gör hemma förväntas vi även kunna göra på väg till jobbet, i matbutiken eller när vi är på semester med våra mobiler, surfplattor, datorer och som vi gärna använder på en och samma gång. Detta ställer givetvis högre krav på snabb uppkoppling och ett nät som växer för möta kundernas behov, säger Rune Pedersen, chef för mobila konsumentaffären på Telia, i ett pressmeddelande.

–  I filmen har vi utgått från känslan man som användare har när man sitter i stunden med en seg uppkoppling och kopplat detta till Sveriges mest utbyggda 4G-nät, säger Jenny Kaiser, Business Director på DDB.

Telia släpper också en reklamfilm om att det går utmärkt att skryta på Facebook även utomlands på semestern med mobilsurfning.

Arbetsgrupp
DDB
Copy: Olle Langseth
AD: Tove Langseth
Business Director: Jenny Kaiser
Projektledare: Daniel Askergren
Produktionsledare: Susanne Ytterlid och Charlotte Zetterström
Regissör: Sara Haag och Kalle Haglund.
Producent: Mattias Colden
Telia:
Beställare: Rune Pedersen, chef för mobila konsumentaffären, Telia
Reklamprojektledare 4G: Ulrika Norström
Reklamprojektledare Roaming: Mikael Gustafsson
Mediebyrå: MEC