Anders Berglund.
Anders Berglund.
Foto: Pressbild.
- Vi har fått tydliga signaler att annonsmarknaden efterfrågar nya, enklare och mer träffsäkra sätt att göra sina investeringar. Det här är vårt sätt att gå dessa önskemål till mötes, säger Schibsted Sveriges koncernchef Raoul Grünthal i en kommentar.

Anders Berglund blir inte bara försäljningsdirektör för Schibsted Sverige och övergripande ansvarig för Schibsted Sales, utan han tar även plats i Schibsteds koncernledning samt blir vd för Webtraffic.

Schibsted meddelar dock att alla kanaler ska fortsätta med sitt nuvarande försäljningsarbete, men kompletteras av Schibsted Sales som ska erbjuda såväl räckvidd- som effektbaserade produkter.

Displayannonsering ska erbjudas via ett gemensamt annons- och datahanteringssystem, medan annonsutrymme från Schibsteds webbplatser erbjuds genom Schibsted Sales alternativt dotterbolagens egna säljorganisationer.

Aftonbladets nuvarande annonschef Anders Nylander tar över som tidningens försäljningsdirektör från och med den 1 juli.