Sydsvenskans vd Lars Dahmén.
Sydsvenskans vd Lars Dahmén.
Foto: Pressbild.
Sydsvenskan Nära är en 32-sidig sammanfattning av det allra bästa från veckans nummer.

Tidningen distribueras i 150 000 exemplar och ska framförallt lyfta fram lokala händelser och personligheter, men även visa på bredden och styrkan i en stark morgontidning.

Sydsvenskan hoppas uppnå flera viktiga saker genom Sydsvenskan Nära. En orsak är att man vill nå alla som inte läser tidningen, som ändå bor och verkar i regionen, vilket i sin tur ger underlag för nya prenumeranter.

En ytterligare anledning är att annonsörerna får chans att nå ut till samtliga målgupper.

Sydsvenskans vd Lars Dahmén hoppas även kunna fortsätta ge ut Sydsvenskan Nära i höst:
– Vi kör de här två piloterna för att få in synpunkter och finslipa upplägget till en full lansering i höst, säger han i en kommentar.