Torbjörn Wittström.
Torbjörn Wittström.
Expressens annonsdirektör Torbjörn Wittström var vd för kvällstidningarnas gemensamma försäljningsbolag, Impact, för ett antal år sedan.

Då tog Aftonbladets försäljningsdirektör Anders Berglund över vd-posten, men i och med han har tagit rejäla kliv uppåt inom Schibstedsfären och numera ingår i koncernledningen blir Torbjörn Wittström återigen vd för Impact - Impacts försäljningsdirektör Alexander Lydecker tar i stället över Torbjörn Wittströms jobb som annonsdirektör på Expressen.

– Jag var styrelseordförande för Impact då Anders Berglund var vd. Nu skiftar vi roller och han går in som ordförande, säger Torbjörn Wittström.

Aftonbladets publisher Jan Helin har också gått in i styrelsen för Impact sedan Anna Settman slutat som vd för Aftonbladet.

Torbjörn Wittström blir också affärsområdeschef för GT/Kvällsposten per den 1 september:

– Det känns verkligen som att jag har tagit ett kliv uppåt. Jobbet som affärsområdetschef passar mig perfekt i och med att jag under många år har veckopendlat från Göteborg, säger han.

Torbjörn Wittström har också en bakgrund på GT/Kvällsposten. Han var vd där 1998 och vice vd tre år dessförinnan.

Han har också varit försäljningsdirektör för GT/Kvällsposten mellan 1990-1995.

– Jag ser att Expressen är inne i ett expansivt skede och i och med att vi skapar tre nya affärsområden. Det ska bli spännande att driva affärsområdet GT/Kvällsposten och jobba tillsammans med GT:s chefredaktör Frida Boisen samt Kvällspostens chefredaktör Martin Kroon, säger han.