Dragana Kusoffsky Maksimović.
Dragana Kusoffsky Maksimović.
Foto: Pressbild.
Dragana Kusoffsky Maksimović tillträdde vd-jobbet i januari 2011 och har arbetat med föreningens expansion och identitetsarbete, som exempelvis namnbytet från Sveriges Uppdragspublicister och marknadsföringen av branschtävlingen Guldbladet. 

Content marketing och redaktionell kommunikation omsätter runt 5 miljarder kronor årligen.

- Efter en mycket spännande och rolig tid är det dock dags att lämna över till någon annan och för mig att gå vidare, säger Dragana Kusoffsky Maksimović som fått ett nytt jobb i en annan bransch som vd för en guldsmedskedja.

Styrelseordförande Håkan Lövström:

–Dragana har haft kapaciteten att genomföra såväl namnbyte som att se till att antalet anmälda bidrag till Guldbladet slagit fantastiska rekord två år i rad. Vi är glada för den tid vi haft Dragana i föreningen. Nu är vi i slutfasen av en rekrytering av ny vd.