Emma Norén.
Emma Norén.
Foto: Resumé.
Emma Norén tillträder som marknadsdirektör den 1 september.

Hur känns det nya jobbet?
– Svårt och roligt. Svårt för att det är en utmaning att sätta ut kursen för en marknad i så stor omvälvning. Roligt därför att vi har väldigt starka varumärken att utgå ifrån när vi breddar affärsmodellen.

Hur ser du på din nya tjänst?
– Jag ser det som ett mandat att genomföra de förändringar som jag tror är nödvändiga för att behålla vår marknadsledande position.

Vad blir det viktigaste att ta tag i?
– Kanske en klyscha, men jag tror verkligen på att ständigt jobba för att bli bättre på att ge rätt erbjudande till rätt kund i rätt tid!

Efter Handelshögskolan började Emma Norén på Bonniers Management Traineeprogram 1999. Sedan dess har hon haft olika roller inom Bonnier Tidskrifter, bland annat som marknadschef, logistikchef och nu senast som affärschef. Hon har också jobbat med affärsutveckling och olika webbprojekt.