I dag är arikeln borta från sajten men det finns ännu ingen ursäkt eller förklaring.

Skövde Nyheters chefredaktör och ansvarige utgivare Ronny Karlsson:

– Så här fel får det naturligtvis inte bli. Vi ska sätta oss i eftermiddag och diskutera igenom det här hur det kunde gå så galet. Det är såklart inte bra, säger Ronny Karlsson.

Uppgiften tros ha kommit kom twitterkontot @OfficialSkyNews som inte är Sky News officiella kanal.

– Vi satte alldeles för stor tillit till det kontot och kollade inte källan tillräckligt väl.

En pikant detalj är att Skövde Nyheter även stavade "Järnladyns" förnamn fel och felaktigt skrev att Thatcher ledde Labourpartiet.

Margaret Thatcher lider av demens och rykten om hennes död har cirkulerat i omgångar de senaste åren.

Det är inte första gången en svensk lokaltidning dödförklarar en storpolitiker i utlandet.

2007 skrev lokaltidningen Norra Skåne felaktigt att Kubas diktator Fidel Castro avlidit.