Isabella Löwengrip tar in Cimon Lundberg som chefredaktör för Spotlife.
Isabella Löwengrip tar in Cimon Lundberg som chefredaktör för Spotlife.
Foto: Resumé.
Bloggaren Cimon Lundberg kan locka en ny målgrupp till Spotlife som nu blir en kombination av webbmagasin och bloggportal. Isabella Löwengrip får också avlastning efter att ha haft extremt många järn i elden.

– Han når ut till en målgrupp som inte jag når ut till – manliga bloggare. Vi behöver bredda oss, säger Isabella Löwengrip som sköter de övergripande frågorna i egenskap av majoritetsägare. 

Spotlife gick från 1,7 miljoner till 3,6 miljoner i omsätning senaste räkenskapsåret. Då blev det en förlust på nära 90 000 kronor.

I år räknar Spotlife att dubbla omsättningen till 6 miljoner och göra en vinst på en halv miljon kronor.

– Idag finns Blondinbella AB, Löwengrip Invest AB, Spotlife Europe AB, Classified AD, Egoboost Magazine AB och ILIA Group AB (Bellashop). Dom två mest lönsamma bolagen är Löwengrip Invest och Spotlife. Egoboost Magazine är dock det roligaste jag gjort och trots att det är en tuff bransch så går det bättre och bättre. Vi är rätt många anställda nu vilket är roligt, har Isabella Löwengrip tidigare meddelat.