Thomas Mattsson, chefrredaktör för Expressen..
Thomas Mattsson, chefrredaktör för Expressen..
I Yougovs varumärkesundersökning har respondenterna själva fått sätta fingret på de viktigaste egenskaperna som beskriver mediebranschen. Sedan fick 2000 respondenter svara på vilka egenskaper de kopplade till olika varumärken inom svensk media.

I kategorin "oseriös" hamnar Expressen i topp. 40 procent av de tillfrågade knöt samman Expressen med attributet "oseriös". Aftonbladet hamnade på andra plats med 39 procent.

Resumé söker Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen.

Yougovs varumärkesundersökning

Kunnig
SVT
Sveriges Radio
Dagens Industri

Informativ
Google
Lokalpress
SVT

Snabb
Google
Metro
Facebook

Mångsidig
Google
Sveriges Radio
SVT

Pålitlig
SVT
Sveriges Radio
Dagens Industri

Underhållande
Kanal 5
TV4
TV3

Oseriös
Expressen
Aftonbladet
TV3