Temat för mediedagen är "Digitala medier". Flera namnkunniga mediepersonligheter kommer att tala. Konferencier för dagen är Alex Schulman.

– Vi är väldigt glada över att Uppsala äntligen får ett eget evenemang som detta, säger Stina Andersson, ordförande för Marknadsföreningen i Uppsala, som tillsammans med Marknasmedia står bakom arrangemanget.

Magnus Hasselteg, VD för Marknadsmedia tillägger att ett arrangemang liknande detta tidigare saknats i Uppsala och responsen har varit överväldigande positiv ifrån både partners, talare och marknaden

– Alla som blivit tillfrågade om att medverka har varit mycket positiva direkt. Media är ju någonting som berör alla och det finns ett stort behov av kunskap därute. Marknaden förändras så oerhört fort idag och vi upplever att väldigt många har svårt att hänga med i hur och var man ska synas. Vi kommer att hålla det väldigt konkret så besökarna kan få med sig nyttiga och praktiska strategier för hur man ska tänka när det gäller digitala medier, säger Magnus Hasselteg.

Marknadsföreningen delar under dagen ut Årets Guld-M, där de bästa prestationerna inom kommunikations- och marknadsföringsområdet under 2011 prisbelönas. Årets marknadsförare, Årets Kajsa Varg och Årets Sociala medier är några av priskategorierna.

Övriga partners är Uppsala Kommun, TV4, Företagarna i Uppsala, Mediaview, Mediehuset UNT, Kenzaku, Webtraffic och KPH.