Alexander Lydecker drar igång direkt med en omorganisation.
Alexander Lydecker drar igång direkt med en omorganisation.
Foto: Expressen.
Den 1 september blev Alexander Lydecker, tidigare Impact, annonsdirektör på Expressen. På kort tid har han satt avtryck. Nu stöper tidningen om organisationen i olika block för olika ansvarsområden i stället för att ligga under samma paraply.

– Det är en organisationsförändring som går ut på att vi tar sikte på olika saker och samtidigt behåller strukturen. Vi ska bli mer närvarande för våra viktigaste kunder, säger Alexander Lydecker till Resumé.

Vid sidan av omorganisationen bildas en creative sales-avdelning som ska jobba med paketering för alla kanaler. Till den nya avdelningen tillträder Anna Arvidsson som chef.

Vad har du för visioner med Expressen?
– Visionen är enkel. Vi ska bli Sveriges bästa mediehus. En organisation som löser kundens problem och är specialister inom varje kanal. Jag vill se oss som samarbetspartner i stället för en säljorganisation.

Vad ger de organisatoriska förändringarna?
– Expressen ska bli mer relevant. Vi har tidigare jobbat spritt och säljarna har haft ett brett ansvar. Nu blir det mer specifikt fokus inom varje enskilt område. Vi kommer att bli en starkare organisation och få en närmare relation med kunderna.