Amanda Schulman förklarar att det är har varit jättekul att arbeta med det första numret men att det är svårt att göra tidning.
– Att få ner allt man känner och tänker i print är inte lätt. Det går inte att se vad som gått snett innan man håller det färdiga magasinet i handen. Tack och lov har vi en tidningsdrottning till farmor. Vi har det i blodet, säger hon och syftar på Gunny Widell.

Redan i februari startade C/o Hannah & Amanda på webben. Genom bloggar och webb-tv-programmet, Middag hos Hannah & Amanda, har de fått en publik och skapat egna kanaler att marknadsföra det nya magasinet.

Systrarna låter sig inte oroas av den något opålitliga tidningsbranschen utan ser en ljus framtid för magasinet. Förväntningarna är höga. Så pass höga att prenumerations-sajten blev överbelastad och kraschade.

– Aftonbladet tror på oss och det gör vi med. Det är en tuff bransch så vi håller tummarna, säger Amanda Schulman till Resumé.

Magasinet kommer en gång i månaden tillsammans med Aftonbladet men säljs även som prenumeration.