Foto: Adam Haglund/Apelöga
Lantmännen, med varumärken som Axa, Kungsörnen och Kronfågel, har tidigare producerat sin tidning internt, men när kommunikatören, tillika Field to Forks chefredaktör, Eva Willstrand tillträdde på Lantmännen i våras fick hon i uppdrag att uppdatera medarbetartidningen både utseende- och innehållsmässigt. 

Spoon vann uppdraget.

– Valet föll på Spoon av flera skäl. De presenterade ett helhetstänk och ett upplägg som verkligen kändes nytt, fräscht och kreativt samtidigt som det ”andades” Lantmännen. De var lyhörda för uppdraget och vågade ta ut svängarna ordentligt utan att göra avkall på det som är angeläget för oss, säger Eva Willstrand i en kommentar.
 
Field to Fork ges ut fyra gånger per år på svenska, engelska och danska till 10 000 medarbetare och ska öka kunskapen om företaget och gemenskapen bland alla anställda i Lantmännens alla bolag i Sverige, Danmark, Polen, England och ett flertal andra länder.
 
– Vi är mycket glada över att få arbeta ihop med Lantmännen. Det är ett företag med mängder av intressanta varumärken och en modern och fräsch affärsidé och samtidigt en lång och framgångsrik historik. Det har varit väldigt roligt att skruva upp deras redan alldeles utmärkta publikation, säger Anders Ribba, vd på Spoon.