Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin och driver Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria. Nu vill man utveckla den redaktionella kommunikationen så att samtliga kanaler integreras.

– På senare år har vi haft en stark utveckling som koncern. Vår utmaning är att dra nytta av detta och få större utväxling av allt vi gör. Vi valde OTW därför att de utmanade vår nuvarande ordning, säger Christer Fogelmarck, marknadsdirektör på Parks and Resorts i en kommentar.

OTW ska bland annat producera ett helt nytt årsmagasin som ska spegla Parks and Resorts verksamhet och från och med 2013 löpande producera Parks and Resorts personaltidning Green Room, som vänder sig till företagets alla anställda.

– Parks and Resorts har ca 2 250 säsongsanställda årligen. Ungefär hälften av dem är återkommande. Intranätet Backstage och personaltidningen Green Room är viktiga kanaler för oss som möjliggör att vi kan hålla kontakt med dem även under icke-säsong, säger Christer Fogelmarck.

Uppdraget låg tidigare hos Spoon.