DN Mode har premiär i morgon
DN Mode har premiär i morgon
DN-läsarna kommer att vakna med glansiga sidor i handen när de hämtar tidningen i morgon.

Modemagasinet innehåller nyheter om höstens mode, reportage och intervjuer. Dessutom kommer läsaren att erbjudas tips och guider till de färger och accessoarer som är på tapeten under hösten. 


Modemagasinet görs i samarbete med Rodeo som sedan hösten 2011 medverkat 
varje vecka i DN Söndag. Rodeo samlar prominenta trendspanare 
för att skapa smart mode- och popkulturjournalistik som vill ta ställning. 



– Den roligaste formen av produktutveckling är att snabbt gå från start till mål, och gifta ihop olika kunskaper längs vägen fram till det nya. Det här samarbetet har varit väldigt givande, och det ska bli kul att se hur läsare och annonsörer tar emot resultatet, säger Mattias Hermansson, featurechef på Dagens Nyheter.

– DN och Rodeo funkar bra ihop, så det är ett drömscenario att få göra detta tillsammans med Dagens Nyheter, säger Lisa Corneliusson, chefredaktör för Rodeo om samarbetet.

Magasinet innebär också att modeaktörer har en möjlighet att nå ut till en bred publik i en exklusiv redaktionell miljö. 


– Intresset för att vara med har varit stort och den höga efterfrågan har gjort att vi nu tittar på nya satsningar, säger Dan Morén, annonsdirektör på Dagens Nyheter och fortsätter:

– Här hittar många modevarumärken en plats att kommunicera med 540.000 stockholmare i ett nytt spännande format.