Johan Saxne, marknadschef Bauhaus.
Johan Saxne, marknadschef Bauhaus.
Byggvarukedjan blir den första kunden att ta plats i den helt nystartade mediebyråns stall. I fjol investerade de 233 miljoner kronor brutto i medieutrymme, enligt Sifo reklammätningar. Det är mindre än ett år sedan de valde Mindshare, och det var där som kontakten med EXB Mashs vd Fredrik Talén byggdes upp.
– Jag och Johan Saxne som är marknadschef på Bauhaus har hittat ett fantastiskt partnerskap där vi utvecklas tillsammans, säger Fredrik Talén. 

Visionen bakom EXB Mash är att hitta mer tid att arbeta proaktivt med kunderna, vilket inte är det lättaste på en större nätverksägd byrå.
– Vi ska jobba extremt mycket närmare kunden. Vi ska ha alla specialistkompetenser på plats, men vi ska växa organiskt baserat på våra kunders behov. Inte på branschstandard. Vi har en vision att utvecklas mer inom planning, analys och ekonometri, säger Fredrik Talén.

Vid årsskiftet räknar han med att organisationen är komplett, vilket innebär runt 3 rekryteringar.