Efter tre år med Mediacom går Tele2 nu ut i en stor mediebyrå-pitch för både Tele2 Sverige och Comviq kan Resumé avslöja.

Mediacom kommer dock vara med i den nya pitchen.

– Vi är en rätt ung organisation och vi vill säkerställa att vi jobbar med den som passar oss bäst. Vi är inte missnöjda med Mediacom och de är med pitchen. Vi vill bara säkerställa att vi jobbar med de som passar våra behov, säger Johan Masironi, marknadschef Tele2 Privat till Resumé.

Vilka är med i pitchen?
– Vi har valt att inte kommentera några detaljer av respekt för de som är med.

Vad letar ni efter hos en mediebyråpartner?
– Vi tittar på två parametrar. Någon som dels kan optimera våra investeringar till lägsta kostnad. Vi är på en hårt konkurrensutsatt marknad och är oerhört kostnadseffektiva.

– Vi vill även ha en strategisk partner. Vi har flera varumärken och affärsområden, Tele2 Privat och Tele2 Business samt Comviq, och behöver någon som hanterar alla dessa på bästa möjliga sätt, säger Johan Masironi.

Enligt Sifo reklammätningar har Tele2 hittills köpt medieutrymme för 260 miljoner kronor brutto i år. Under 2011 la teleoperatören 381 miljoner kronor på medieutrymme.