Sabre Awards arrangeras av The Holmes Report och över 2 000 bidrag från 34 länder deltog i årets tävling. Det uppges vara rekord.

För svensk del blev det en guldkantad kväll.

I kategorin "Blogger Outreach" vann MSL tillsammans med Saatchi  med "Ariel Fashion Shoot" åt P&G.

Prat PR och kundern Durex vann guld i ungdomskategorin Marketing to Youth med kampanjen"Bli Durex kondomtestare!".

– Vi är jättestolta över utmärkelsen, särskilt medtanke på att det var första gången vi tävlade. Det är jättekul att vår kampanjblev belönad, framförallt med en så viktig fråga som kondomanvändning, säger Livia Podestá, projektledare för kampanjen hos Prat PR, i ett pressmeddelande.

Jung Relations vann bästa digitala kampanj för Volvo Concept You och prisades dessutom för för Procordia-kampanjen "The Grandiosa game".

Bästa nordiska kampanj blev Primes och Fortums "Ljusruset", som gjordes i samarbete med Garbergs och Minnesota. Prime-ägda United Minds tog också hem  ett silver för Metrokampanjen Metropolitan Mindset, i kategorin Owned Media – External Publications.

Västerås-byrån Care of Haus slog till med ett guld för kampanjen "Jobba i Västerås" i kategorin bästa B2B-kampanj inom tillverkningsindustrin.

– Vi är överlyckliga. För tredje året i rad har vi lyckats vinna över världens mest ansedda kommunikationsföretag, bland 2 200 bidrag från 34 länder, säger styrelseordföranden för Care of Haus, Staffan Braw, i ett pressmeddelande.

Listan över alla vinnare här