– Bloggare påverkar idag våra beteenden minst lika mycket som traditionella medier; därför är det viktigt för Apoteket att vara synliga och tillgängliga även i den digitala världen, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket i en kommentar.

Apotekets bloggpanel är att ambassadörsprogram och ska bidra till utvecklingen av Apotekets egna produkter. Man söker nu tio bloggare 22-55 år från hela landet. Fokus ligger på små och medelstora bloggare. Rekryteringen pågår till och med den 20 juni och ansök sker via en app på Apotekets Facebook-sida.

Apoteket väljer sedan ut tio kandidater.

Bloggstyrkan ska därefter i en utbildning där man får gå en kurs i bildhantering samt får råd om hur man bäst driver trafik till en blogg.

Bloggpanelen drar sedan igång i september och projektet pågår i sex månader.

Apotektet utvärder sedan projektet och om det visar sig ha fallit väl ut är tanken att rekrytera fler bloggare i en ny omgång.