Marta Karlqvist på offensiven.
Marta Karlqvist på offensiven.
Resumé har tidigare rapporterat att Marta Karlqvist har vänt en storförlust till vinst som vd för för pr-byrån Cohn & Wolfe.

Byrån har efterhand fått in fler kunder vilket lett till en rekryteringsoffensiv.

Totalt har tio nya konsulter börjat under sommaren inom byråns tre affärsenheter hälsa, konsument och corporate.

Företagets konsumentgrupp förstärks av Maria Kempe och David Hesselman, båda tidigare på Star PR, Fanny Reuterswärd, som närmast kommer från Jung och Christoffer Skogsmo från kommunikationskollektivet Personerna.

Gunilla Silva, som närmast kommer från egen kommunikationsverksamhet, börjar i byråns  hälsoteam. Hon har tidigare arbetat på bland annat Burson Marsteller, Prat PR och AstraZeneca.

Till corporategruppen värvas Christoffer Wernberger, tidigare på Bite PR, Joseph Borenstein, direkt från Göteborgs universitet och Linnéa Rinäs, direkt från Lunds universitet.

Göteborgskontoret förstärks med Alinde Johansson, direkt från Lunds universitet och Linda Joneland, tidigare på The Swedish-American Chamber of Commerce i New York.

- Vi är verkligen inne i en expansiv fas just nu och vi har en spännande höst framför oss, säger Marta Karlqvist som menar att det digitala erbjudandet stärks.

I våras rekryterade byrån även Resumés reklamreporter Tero Marjamäki

Cohn & Wolfe har nu 40 anställda. 2011 hade byrån en omsättning på 23,3 Mkr och gjorde en vinst på 1,3 Mkr i Stockholm. I Göteborg omsatte man 8,3 Mkr och gjorde en förlust på 1,6 Mkr. 

Marta Karlqvist blev nyligen vd även för Göteborgs-kontoret och hoppas nu snart kunna vända till vinst även där.

Byråns kundportfölj består av företag som Unibet, Stadium, Microsoft, Telia, Carlsberg Sverige, Pepsi, VGR, Cisco och Kalle Anka, samt ett antal läkemedelsföretag som byrån inte vill avslöja.