Kerstin Andersson täljer guld.
Kerstin Andersson täljer guld.
I går stod det klart att Mix PR, den hälsoinriktade pr-byrån med nio medarbetare i Stockholm, förvärvas av Narva. Byråerna har samarbetat vid flera tillfällen. Med folkupplysningskampanjen inför apotekens omreglering 2010 som en höjdpunkt.

– Det är en oerhört glädjande affär för oss. Vi har jobbat länge ihop med en massa framgångsrika projekt, säger Kerstin Andersson, vd på Mix PR, som får med sig samtliga nio medarbetare när fusionen fullbordas den 1 november.

Hur har medarbetarna reagerat på affären?
– Med stor glädje.

Mix PR har varit en sällsynt framgångssaga lönsamhetsmässigt. Enligt vad Resumé erfar har konsulterna krav på sig att dra in 250 000 kronor i månaden i byråintäkter. På ett år drar varje medarbetare in tre miljoner kronor i intäkter. Förra året omsatte Mix PR 20,5 miljoner kronor. Taget hälsonischade pr-byråers lönsamhet kan man få en hint om en fet köpeskilling. Men det är inte alla som får ta del av guldregnet. Kerstin Andersson delar tillsammans med de två övriga delägarna på hela den hemliga summan.

– Vi kan såklart inte svara på hur mycket pengar det handlar om. Men klart är att vi är ett ganska lönsamt bolag, säger Kerstin Andersson.

Vad tänker du göra med pengarna?
– Hahaha. Det svarar jag heller inte på, säger Kerstin Andersson.