Mårten Lyth, VD på MSL
Mårten Lyth, VD på MSL
HBO står på tröskeln till Norden-lansering och väljer nu MSL som pr-byrå. De många nyheterna kommer främst att spridas genom olika pr-aktiviteter och i sociala medier.

– MSL var ett naturligt val för vår nordiska lansering. MSL har kontor på alla våra marknader och kan säkerställa effektiv koordinering och utförande av vår PR-strategi. Vi kommer att släppa många spännande nyheter den närmsta tiden vilket kräver aktivering i alla kanaler. Därför var det särskilt viktigt att hitta en partner som både tänker kreativt och förstår alla plattformar, säger Christina Sulebakk, marknadschef för HBO Nordic i ett pressmeddelande.

- Det har varit en nordisk pitch som leddes av våra kollegor Danmark.  Uppdraget tar i första hand tar sikte på lanseringen av HBO nu till hösten. Sen är vi naturligtvis öppna för mer arbete framöver, säger Mårten Lyth som är vd för MSL till Resume.se

MSL, som ägs av Publicis och även har systerbyrån JKL i Sverige, har inte någon kund inom tv-segmentet just nu men har jobbat med bland annat Eurosport tidigare. Mårten Lyth själv har också en bakgrund inom Bonnier.

- Förutom TV-innehållet så tror jag också att uppdraget kommer handla mycket om teknik. Det här är ett nytt sätt att se på TV och HBO har en unik position i och med att det är ett väldigt känt varumärke vars tjänster som få har en direkt upplevelse av. Vi ska hjälpa till att skapa en förståelse de här nya aspekterna av tv-tittande säger Mårten Lyth.

Igår meddelade Doberman att de har vunnit uppdraget att designa HBO Nordics plattform.