Iconic Sthlm grundades förra hösten av Nina Philipson och Jonas Hildeland som båda tidigare jobbat på Zlatan Ibrahimovic-byrån Perfect Brands.

Iconic Sthlm har även inlett ett samarbete med en partner i Los Angeles så att byrån kan förmedla internationella namn för den skandinaviska marknaden.

–  Det är mycket glädjande att kunna hälsa Nour El Refai, Icona Pop och Bea Åkerlund välkomna till Iconic Sthlm. De kompletterar vårt erbjudande, som går ut på att hjälpa våra kunder att hitta rätt person till rätt uppdrag, både via våra egna klienter och vårt omfattande externa nätverk, säger Nina Philipson i ett pressmeddelande.

Iconic Sthlm:s första bokslut kommer nästa år.

Exempel på hur man jobbar är Therese Alshammars samarbete med Subway, Cecilia Forss och Mathilda von Essens reklamjobb för JC och Åhléns film med Maria Nilsdotter.

– Vi drivs av att jobba med starka personligheter och koppla ihop dom med intressanta samarbetspartners. Att kapitalisera på sitt personliga varumärke blir allt viktigare och vi ser en klar potential i marknaden, säger Nina Philipson.