IbeyoStudios grundare Lotta Brattin och Marcus Kollberg.
IbeyoStudios grundare Lotta Brattin och Marcus Kollberg.
Efter en pitch har Reebok Classics, Reeboks sneakerslinje med fokus på mode och musik, valt IbeyoStudio som ny pr-partner. Det nya samarbetet inleds nu i oktober som en del i en stor satsning på den svenska marknaden.

– Reebok Classics fyller 30 år nästa år och står inför en rad spännande lanseringar. Vi ser verkligen fram emot att få arbeta med dem tillsammans med IbeyoStudio. De har en imponerande kompetens inom livsstilssegmentet, och deras fokus på digitala lösningar passar både oss och vår målgrupp väldigt bra, säger Filip Lagerbäck som är nordic brand manager på Reebok Lifestyle i en kommentar.

Samarbetet kommer att innefatta bland annat showroomverksamhet,
målgruppsaktivering och digital kommunikation.

– Det är väldigt roligt att få arbeta med ett så ikoniskt varumärke. Reebok Classics har ett fint och värdefullt varumärkeskapital, och dessutom är det alltid spännande att få arbeta med varumärken som är i en expansionsfas. Reebok Classics blir en tung och viktig tillgång i vår varumärkesportfölj, säger Marcus Kollberg, grundare och delägare av IbeyoStudio i en kommentar.