Det var den 8 oktober som Richard Neill tog mod till sig. Britten berättade raljerande i frustration kring hur han känt sig lurad i åratal på grund av de myter kring "perioder" som skapas i reklamen.

"Som man måste jag fråga er varför ni har ljugit för oss under alla dessa år. Som barn såg jag er reklam med intresse och undrade hur denna tid på månaden kunde ge kvinnor så mycket glädje och njutning. Jag kände mig lite avundsjuk.... Sen träffade träffade jag en flickvän och kunde inte vänta på den här tiden varje månad, Ni Ljög! Det var ingen glädje, inga extremsporter, inget blått vatten som spilldes över vingar och inget rockigt soundtrack."

Inlägget spridde sig snabbt och har fått över 90 000 likes. SCA reagerade omedelbart. Företaget vill framhålla att den värld som speglas i reklamfilmerna finns där eftersom mens är någonting naturligt som är omgivet av stereotyper.

Filmerna vill inspirera kvinnor att fortsätta sina liv som vanligt utan att klaga. I tisdags kom den virala filmen. Bara åtta dagar efter Richard Neills inlägg:
– Snabbhet var det viktigaste i vårt svar. Hade vi gjort det här för sent hade Richards inlägg varit gamla nyheter. Många andra företag hade inte låtit sina anställda reagera på det här modiga och hastiga sättet, säger Yulia Kretova marknadschef på Bodyform.

I filmen visar Bodyform sin uppskattning över att Richard Neill gett förtaget uppmärksamhet.

Bodyform har fått maximalt med pr efter sin kontring. Brittiska tidningar som Daily Mirror, Daily Mail och Guardian har uppmärksammat aktionen. Företaget har dessutom trendat på Twitter och fått utrymme i andra anglosaxiska medier.
– Marknadsavdelningen har använt det här för att skapa kännedom för SCA som företag. Att koppla det mindre kände SCA till det välkända varumärket Bodyform har resulterat i uppmärksamhet få vårt företag också. En fantastiskt bedrift av marknadsavdelningen på så kort tid, säger Sarah Wilson, Kommunikationsvarig för SCAs konsumentprodukter UK och Irland.