Adam Tensta startar samarbete med streetbutiken Junkyard.se
Adam Tensta startar samarbete med streetbutiken Junkyard.se
Foto: Pressbild
Tv-kampanjen kommer att rulla fram till årsskiftet med syfte att stärka den viktiga vinter- och julförsäljningen för steet-, skate- och snowbutiken Junkyard.se. Kampanjen är signerad The Viral Company.

- Vi vill skapa en film där man verkligen får känslan av vad Junkyard.se står för och förmedlar. Vi kommer från skate- och snowboardkulturen och det vill vi berätta med riktig trovärdig reklamfilm. Det blir mycket snowboardåkning, med tanke på årstiden men vi vill också visa skateboarding och streetwear, säger Junkyard.se:s vd Thomas Löfgren.

Med kampanjen passar Junkyard.se samtidigt på att inleda ett samarbete med hiphop-artisten Adam Tensta. Han blir den senaste i raden av artister som samarbetar med butikskedjan:

– Musik en viktig del av oss. vi samarbetar med artister som Timbuktu, Looptroop Rockers och Inflames så det känns jättebra att ingå ett tight samarbete med Adam Tensta. Han passar klockrent ihop med vår målgrupp och det kommer hända mycket spännande mellan Junkyard.se och Adam under den närmaste tiden, säger Thomas Löfgren.

Junkyard befinner sig i en expanderingsfas på den nordiska marknaden och vill nu att ta ytterligare marknadsandelar i Norge och Finland där TV-kampanjen kommer ha stort fokus.

– Vi är och kommer alltid att vara fokuserade på den digitala marknadsföringen och affären online, men för att ta nästa steg, bli bäst i alla nordiska länder behöver TV bli en större del av vår marknadspalett. Detta är vår andra TV-kampanj och vi planerar att fortsätta bygga vår image till en bredare publik via TV-mediet. Men alltid på vårt eget sätt, med våra ambassadörer som budbärare, säger Thomas Löfgren.