I dagarna pågår Sabre Awards i Miami. Tävlingarna uppmärksammar 50 av världens bästa pr-kampanjer. Jung och kunden Volvo Cars har tidigare vunnit en europeisk Sabre Award för kampanjen "Concept You" i den digitala kategorin. 

Nu tilldelas kampanjen också det globala priset i kategorin "Sociala Medier".

Två andra svenska bidrag har vunnit på Sabre Awards hitills. Prime som i samarbete med Garbergs och Minnesota för kunden Fortum blev vinnare i kategorin "Special Event" med kampanjen "Run for light".

Den uppmärksammade kampanjen "Ariel Fashion Shoot" signerad MSL för kunden Procter & Gamble Nordics vann en global Sabre Award i kategorin  "Marketing to women".

De globala Sabre Awards-vinnarna har korats bland alla de kampanjer som vunnit priser vid de regionala Sabre Awards i Amerika, EMEA och Asien. 

Lanseringen av Volvos konceptbil Concept You genomfördes i samarbete med Jung Relations som ansvarade för strategi, idé och global implementering. 

Kampanjen går ut på följande: Efter att först ha presenterat en potentiell ny exteriör design för bilen på Auto Shanghai bad Volvo om omvärldens reaktioner.

Biljätten samlade in feedback via sociala medier och utvecklade därefter en komplett konceptbil som introducerades på bilmässan i Frankfurt.

Fortlöpande dokumenterade Volvo designprocessen. Bilder och filmer presenterades kontinuerligt på en ny designplattform.

Den egna kanalen blev drivande för projektet och fick understöd av Facebook, Twitter och pr-arbete i förtjänade kanaler. Responsen blev stor och Volvo nådde ut globalt till målgrupper och medier som vanligtvis inte fordonstillverkaren har på sin radar.