Julhälsningarna är kanske årets intressantaste bidrag från byråerna. Här släpper de alla hämningar och kan strunta i restriktioner från kunder.

Samtidigt är de en möjlighet att visa upp de bästa idéerna man kan prestera.

En blandning av skyltfönster och lekstuga.

Årets hittills bästa kommer från digitala byrån AKQA som släpat ihop ett femtiotal mikrovågsugnar och ställt ”plinget” på ugnarna så att de spelar Jingle Bells.

Inte lika rolig men imponerande är Minneapolisbyrån Colle + McVoys sajt Snowdin.com. En egen liten värld i ett vintrigt bergslandskap med spel, nedladdningar och egna medier. För att få bäst effekt krävs 3D-glasögon.

Wieden+Kennedy London har skapat en julkortsmaskin som där man kan skapa sin egna julkort. Kul men inte omstörtande.

Dallasbaserade Firehouse har gjort en kul men samtidigt absurd julhälsning där pickles har en julkör. Allt slutar med ett gurkmord.

Mest Dickensstämning skapar AHD, från Manchester, med en sorgsam film om en övergiven robotanimation, kallad AHD 168, som super ned sig. Är det en vision av 2009 som AHD vill visa upp i sin julhälsning?