Tommy Carlsson och Christian Karlsson drar till Fallon.

Diskussionerna har pågått sedan i höstas, men föst nu är det undertecknat och klart. Copywritern Christian Karlsson och ad:n Tommy Carlsson lämnar King och börjar på Fallon Worldwide i Minneapolis i maj.
– Det känns som att spela i Elitserien och bli draftad till NHL. Darren Spiller, cd på Fallon Worldwide, vill skapa en dynamisk mix på byrån med folk från olika delar av världen säger Christian Karlsson.
– Det är sjukt roligt att få den här möjligheten. Det blir ett stort äventyr, inte minst för våra familjer.

Christian Karlsson och Tommy Carlsson har jobbat på King i drygt fyra år, men har över tio år som kreatörspar tillsammans på olika byråer. De började jobba ihop på Morgondagen i slutert av 90-talet och har sedan dess varit på byråer som Hjärtsjö och Paradiset .

På King har de bland annat gjort kampanjen Youtube Hits för Com hem, Eco Dance-kampanjen för Ica Norge som belönats internationellt, Vings guldäggsvinnare ”Reklam på djupt vatten” och SJ:s ”Minimal Miljöpåverkan” som tagit guld och silver i flera tävlingar.

De har tidigare gjort reklamklassikern med Knäckehäxan och riddarna kring runda frukostbordet ”Sluta jiddra börja trolla” för Start och Telias reklamfilmer med vitklädda ettor och nollor.
På Fallon kommer de att jobba med olika kunder, men framför allt med Chrysler.
– Det är en jättekund som Fallon vann i december, säger Tommy Carlsson. Men de jobbar ungefär som vi på King – att många kreatörer jobbar på samma kund och ingen äger kunden.