Storåkers koncept med dåliga förlorare för Riksgälden vann integreratjuryns hjärta och tar hem årets guldägg.
Tre kamanjer får silverägg: Acnes kampanj Anti-bil för Flygbussarna, DDB:s rekryteringskampanj för Försvarsmakten och Lowe Brindfors NK-kampanj Spektakulära attraktioner.

Hela vinnarlistan:
Guldägg / Dåliga Förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann
Silverägg / Anti-bil / Flygbussarna / Acne Advertising
Silverägg / Rekrytering 2009 / Försvarsmakten / DDB Stockholm
Silverägg / Spektakulära attraktioner / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors
Diplom / Bäst sedan 1994 / Amf Pension / Forsman & Bodenfors
Diplom / Lys Upp / Fortum / Garbergs Reklambyrå
Diplom / Mobilt Internet Live / Tele2 / Forsman & Bodenfors