Stolt vd. Mattias Hanssons Hyper Island blir allt hetare internationellt. Foto: Björn Elgstrand.

Som bekant finns Hyper Island inte bara i Karlskrona men även i Manchester, London och New York.

Just New York kontoret har fått en riktig pr-present av amerikanska affärstidningen Fast Company.
I ett stort uppslaget reportage följer tidningen med när svenskarna lär stofilerna i New Yorks reklambransch om den nya digitala verkligheten.

– Intressant för oss är att våra kunders kunder nu vänder sig till oss för utbildning. Vi har redan flera företag från Fortune 500-listan som kunder och målet är att ha minst hälften av dessa på kundlistan inom tre år. Jag har en plan för hur vi ska nå dit, säger Mattias Hansson.

Även Forbes har uppmärksammat Hyper Island-folket i en officiell bloggpost, och  skolan får nu uppdrag på nya kontinenter.

– Förra veckan genomförde vi ett antal utbildningar i Singapore för i huvudsak asiatiska deltagare. Och förra månaden var vi i Australien. Vi vet nu med bestämdhet att vår metod är universell och skalbar, säger Mattias Hansson.