Det har närmast gått inflation i Facebook-kampanjer, och de allra flesta företag slåss om att nå kunderna på Facebook.
Men nu kommer Kobbs Te i en alternativ Facebook-kampanj. Istället för att nå kunderna på det sociala nätverket, belönar man de som kopplar ner från Facebook istället.
– Vi mår inte bra av att ständigt vara uppkopplade, tillgängliga och nåbara, säger Charlotta Stenson, sortimentschef på Löfbergs Lila som marknadsför Kobbs te i en kommentar.

– Jag använder själv Facebook och tycker att det är ett fantastiskt verktyg i vardagen, men det är viktigt att kunna koppla ner från den sociala stressen ibland.

Tävlingen börjar idag, den 25 november, och pågår i en månad framöver. Användare som antar utmaningen får möjligheten att smycka sin profilbild med en ”Nerkopplad”-skylt och en nedräknare i webbläsaren som visar framstegen och ger positiv respons under veckans gång. Den som sedan klarar utmaningen, får förutom en Facebook-fri vecka även en tekopp från Kobbs Te.

Här är kampanjsajten.

Kobbs nya kommunikationskoncept “Koppla ner med Kobbs” är framtaget i samarbete med Volontaire .