På juldagen har Vings nya reklamkampanj premiär i tv, med Hollywoodstjärnan Maria Montazami i huvudrollen. 

Men redan nu kan Resume.se visa upp filmen, som är en del i Vings storsatsning inför sommaren 2011.  
– Vi gör en rejäl och offensiv satsning med en kampanjsida på Ving.se som kommer upp redan 23 december. Vi har även producerat nya reklamfilmer, vårt nästa nummer av magasinet Vings Värld  är både tjockare och har större upplaga och vi kommer att synas ordentligt i tryckta medier, berättar Claes Pellvik marknadschef på Ving.

Kampanjen, signerad Forsman & Bodenfors, körs under 14 veckor och fortsätter med temat "Bo Bättre".

Det var också F&B som föreslog Maria Montazami som frontfigur, och hon gillade idén direkt, säger Claes Pellvik.

Har ni haft manus, eller hur har inspelningen gått till?

– Vi körde helt utan manus,   även om vi hade vissa tankar och idéer vad vi ville lyfta fram. Men det är helt Maria Montazamis egna ord, och det hade inte heller varit trovärdigt eller lika bra om vi hade lagt ord i hennes mun.


Vad vill ni förmedla med filmerna?

– Vi värnar om bra boeende och vill lyfta fram detta på ett lite humoristiskt sätt.

Hur tycker du resultatet blev?

– Vi är jättenöjda, Maria Montazami levererade bra. Nu hoppas vi också att våra kunder ska uppskatta kampanjen lika mycket som vi.

Filmerna spelades in under tre dagar i Hurghada, Egypten.  


I inspirationsmagasinet Vings Värld, som kommer ut i januari kommer man bland annat att kunna läsa om Vings resmålsnyheter och se bilder från inspelningarna med Maria Montazami.
- Vings Värld kommer att skickas ut både till barnfamiljerna och våra mest trogna kunder. Det är det största utskick vi gjort på många år, säger  Claes Pellvik.


Fakta

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors:
Greger Andersson, projektledare
Erica Berghagen, produktionsledare
Jonas Enghage, copy
Marcus Hägglöf, copy
Karin Jacobsson, AD
Adam Ulvegärde, AD
Karin Nolmark, formgivare
Sophia Lindholm, byråproducent webb
Tobias Nordström, Planner
 
Produktionsbolag Sara Haag AB