Årets upplaga av Super Bowl anses som en comeback för eventet. Åtminstone reklammässigt. De senaste åren har flera av de stora annonsörerna hoppat på grund av finanskris men även för att Super Bowl har uppfattats som ett mindre intressant reklamevent. Bilföretagen och Pepsi har till exempel varit frånvarande.

Men i år är intresset och reklampriserna högre än på länge. Och sällan har så många bilmärken köpt reklamtid samtidigt under en Super Bowl.

Vi tror dock, och anser, att Volkswagen Passat kommer köra förbi alla andra bilmodeller med årets sötaste reklam.

Även Pepsi, i form av nya Pepsi Maxi, är tillbaka i Super Bowl. Och den nya dietdrycken låter Snoop Dogg tipsa om mathållningen under fortbollsfinalen. Stjärnan är kanske inte en stor kock men det är tufft med solglasögon vid köksbänken.

Super Bowl visas på ESPN America och den som vill fördjupa sig i reklamen ytterligare rekommenderas Adweeks Super Bowlportal .

Lobbyleaks


Håll lobby-koll!
Vem lobbar åt vem?

Hur ser nätverken ut?

www.lobbyleaks.se


Se vad Resumés Ambassadörer tycker om fyra nyligen publicerade artiklar.