Det var roligare förra året, hävdar Wall Street Journal. Medan New York Times tror att reklambranschen måste tänka mer på sitt språk och alla sexanspelningar i reklamen.

Årets Super Bowl var med andra ord som vanligt. Reklamen var det stora samtalsämnet vilket är vitsen med att köpa reklamtid under finalen. TBWA Chiat/Days kreative chef Rob Schwartz fick mycket uppmärksamhet för sitt Twitterinägg "The $3M brands spend on Super Bowl spots isn't only for the spots. It's the price a brand pays to be in the cultural conversation" .

Redan på förhand var Vokswagen Passats reklam, gjord av Deutsch/LA, med den lille kämpande Darth Vader en succé. Filmen fanns på Youtube i onsdags har redan haft 13 miljoner visningar   

Tipsa oss

Magnus Helander
webbchef
08-736 30 48

Karl-Johan Byttner
webbreporter
08-736 30 41

Val 2014

resumés analysbrev

Lobbyleaks


Håll lobby-koll!
Vem lobbar åt vem?

Hur ser nätverken ut?

www.lobbyleaks.se


Se vad Resumés Ambassadörer tycker om fyra nyligen publicerade artiklar.