Även om det finns byråer som säger sig göra viraler är de flesta överens om att inget är en viral förrän den är en – viral. Det är spridningen i sig som är viralen, inte att det är en knasig film eller interaktivt spel.

 
Men nu hävdar Jennifer Aniston i en reklamfilm för flaskvattnet Smartwater att hon vet vilka ingredienser som krävs.
 
I filmen presenterar hon:
- vimsig Jennifer Aniston som säger virus i stället för viral
- småbarn som dansar Dirty dancing
- massor av djur och framför allt hundar på skateboards
- töntiga internetnördar
 
Detta kryddat med att hon tänkte kalla videoklippet för "Jen Anistons Sex Tape", vilket Youtube aldrig skulle godkänna.
 
Nu återstår det att se om det räcker. Reklamfilmen har runt två miljoner visningar.
 
Hennes viraltips döms även ut av profilerade bloggare. Åsk Wäppling Adland menar att det här kan vara den sämsta viralen någonsin och förklarar det med bristen på humor. Adrants sexfixerade Steve Hall verkar lite besviken på viralen och undrar underförstått om det inte räcker med att berätta om hur bra Smartwater är.

Senaste Resumé

Lobbyleaks


Håll lobby-koll!
Vem lobbar åt vem?

Hur ser nätverken ut?

www.lobbyleaks.se


Se vad Resumés Ambassadörer tycker om fyra nyligen publicerade artiklar.