Anders Berglund och Anna Settman

På Stora Annonsördagen imorgon kommer Aftonbladet att presentera ”Storsläggan”, ett nytt medieöverskridande annonspaket.
– ”Storsläggan” är en blandning av helsidor, annonser på vår startsida, webb-tv-spottar och mobilannonser, säger Anders Berglund.

Genom att kombinera de olika medieslagen kommer kunderna att kunna nå ut till fyra miljoner människor.
– För en annonsör som vill nå ut med sitt budskap till hela Sverige så är det här perfekt, säger Anders Berglund.

För att lansera annonspaketet kör Aftonbladet nu igång en stor B2B-kampanj.
– Det är den i särklass största B2B-kampanjen under de fem år som jag varit på här. Aftonbladet är en stor reklamköpare men hittills har vi gjort ganska lite mot annonsörer och mediebyråer, säger Anders Berglund.

Här nedan kan du se reklamfilmerna till kampanjen, som tagits fram av Sandegård & Partners
 




Arbetsgrupp Sandegård & partners

Johan Sandegård, strateg

Max Munck, ad frilans

Ola Gatby, copy frilans

Amanda Bermheden, produktionsledare