Zeke Tastas och Per Holknekt. Foto: Stefan Borgius och Resumé.

Resume.se har tidigare skrivit om motvinden för Zeke Tastas nya byrå i namnfrågan – namnkrocken mellan Zeke Tastas tilltänkta byrånamn The Pistol Agency och reklambyrån Pistol. Pistols grundare Patrik Pistol hade redan varumärkesskyddat ”Pistol” för reklamverksamhet.

Zeke Tastas försökte köpa namnet men fick nobben av Patrik Pistol.

Men nu är namnfrågan löst. Byrån ska istället heta The Pistöl Agency.

– Namnet kan anspela på två saker. Dels en öl i backen, pisten, innan man åker ner. Eller kombinationen av talet pi och stöl som är en förkortning av starköl. Därmed inte sagt att vi på The Pistöl Agency stödjer eller uppmuntrar alkohol i allt för stora mängder. Men vem uppskattar inte en kall öl en solig dag i skidbacken? säger Zeke Tastas och fortsätter:

– Det är lite Göteborgskt men Forsman & Bodenfors är en ledstjärna för oss.

Verksamheten är igång på byrån vars delägare förutom Zeke Tastas är Carlan Snygg, Elsa Lindblad , Andrea Gezelius och Odd Molly-grundaren Per Holknekt som pumpat in pengar i byrån.

Per Holknekt berättar för Resume.se att den nya byrån bland annat ska hjälpa till med Odd Mollys marknadsföring.

Sedan tidigare har Zeke Tastas tagit med sig kunden Ladbrokes från sin gamla byrå Wiley & Partners.

Per Holknekt, som också sitter i byråns styrelse, valde att gå in med pengar just för att han tror på Zeke Tastas, som han jobbat med tidigare för ett antal år sedan på reklambyrån Ogilvy.

– Jag gillar Zeke Tastas hjärna, han är en provokatör, en kontroversiell person och en potent fan. Jag gillar hans hjärna, hans orädsla, hans förmåga att utmana de konforma metoderna i kommunikationsbranschen. Det är inte alla som törs provocera längre. Han sliter vid sidan om och gör det kundnyttigt, säger Per Holknekt till Resume.se och fortsätter:

– Jag tror att det här kommer att ge inte bara investeringsnytta utan även bolagsnytta, säger han om sitt ekonomiska engagemang i byrån.