Ulf Sandberg och övriga på PlayAd.

Ulf Sandberg tar även plats i bolagets styrelse. PlayAd är nischade på videoannonsering på nätet.

– Jag tycker att PlayAd är ett väldigt spännande företag, och det känns kul att jag nu får möjligheten att påverka framtiden för videoannonsering online. Hösten blir otroligt spännande med både rekryteringar, nya samarbeten och produktlanseringar i pipen. Bolaget befinner sig i en expanderande fas som skall bli mycket rolig att följa på nära håll, säger Ulf Sandberg i en kommentar.

PlayAd grundades 2005 av Patrik Andrén, Fredrik Grahn och Tom Sundvik. Bolaget Enligt omsatte bolaget drygt 5 miljoner kronor och och redovisade en förlust på 1,5 miljoner kronor, enligt det senaste bokslutet.

– Vi känner oss hedrade att Ulf vill vara med på vår resa och att han väljer att investera i vårt bolag. Han är i särklass en av Sveriges mest erfarna och respekterade mediaprofiler, därav en väldigt stor resurs för vårt bolag. Samtidigt så är han en mycket trevlig person som vi alla ser fram mot att lära känna ännu bättre, säger Tom Sundvik, vd.

PlayAd har ett premiumannonsformat för videoannonsering online. Företaget erbjuder även andra annonsformat, som exempelvis  en expanderande videoannonslösning som flyttar hela kampanjen till användaren, istället för tvärtom.

Exempel på annonsörer som synts i PlayAd’s spelare är; Sony, MTG, Telenor, FOX, xBox, LO, Tre, BMW, Försäkringskassan, Apollo, Swedbank, Viking Line, Opel, TV4, Nordisk film, Viasat, Philips, Mio, Hornbach, Systembolaget, Visit Norway.

PlayAd Media Group AB’s styrelse:

Lars ”Blomman” Blomberg (ordförande)
Ulf Sandberg
Marc Schäfer
Fredrik Grahn
Patrik Andrén
Tom Sundvik